Демпінг цін на шинному ринку України

В середовищі «шинників» постійно присутня думка, що їх конкуренти продають шини з націнкою 20 грн, як таке може бути? Адже маленька націнка, не дає розвиватися спеціалізованим торговцям шинами. Тут потрібно розділяти online продажі та продажі через роздрібні точки. Популярний сьогодні тренд - мультитоварность, схоже до шинного бізнесу не дійшов. Це скоріше всього пов'язане з тим, що немає гравців, які були б не тільки обласних центрах, але і накривали районні центри і невеликі міста. Vianor — міг би претендувати на національну мережу, однак там досить проблем, не до мультитоварности їм зараз.
Інтернет-магазини в Україні, це в більшості випадках типові логістичні оператори, які стали заручниками ситуації, що склалася на ринку. Шина - це продукт, який дуже легко піддається в порівнянні ціною і дуже важко порівняти за характеристиками шини. Покупець на власному досвіді не може побачити різницю між різними шинами в одному класі. Наприклад, яка буде різниця між Matador, Sava, Uniroyal, Debica у розмірі 205/55R16? Для цього потрібно купити шини і самому спробувати їх в дорозі, або зробити це за короткий проміжок часу. Це - нереально перевірити, треба бути божевільним. Шина купується на три роки, а в деяких випадках більше цього терміну, тому навіть купивши через три роки шину іншого бренду в одній ціновій категорії водієві важко зрозуміти перевагу серед брендів - авто постаріло за три роки і краще їздити не стало.
Оскільки ексклюзивних брендів ні в одного інтернет торговців немає, багато пішли найпростішим шляхом - демпінг. Хто це робив з розрахунку завоювати лояльну до себе аудиторію, хтось щоб отримати обсяг продажів і заробити на кількості, а деякі як онлайн оптовики. Доступ до залишків паралельного імпорту з Польщі та Німеччини онлайн торговців ще більше погіршив ситуацію з націнками у всіх шинників.
В Україні немає практики лояльності до одного бренду шин, або одному продавцеві шин. В інтернеті дуже просто перевірити "акційну ціну" на шину, чи дійсно вона є найнижчою як заявляє продавець. І якщо покупець помітить обман - то все попереднє співробітництво з онлайн магазином буде перекреслено. Таким чином, провівши необдуману маркетингову компанію, можна позбутися від покупців, які планували в ньому купити шини.
Роздрібні продажу через торговельні точки так само переживають стагнацію. Важко змусити людину зайти в магазин і поцікавитися шинами, якщо в телефоні є все що потрібно для покупки шин. Тому магазини взяли практику своїх старших братів супермаркетів — "паровоз".
«Паровоз» - є таке поняття в FMCG. "Паровоз" це товари, які потрібні щоденного життя і їх не можна замінити іншим товаром. Або товари якими ми часто користуємося, вони стандартизовані і за ним легко можна провести порівняння цін. Дуже часто на товари "паровоз" мінімальна націнка, або її немає взагалі.
В цю групу потрапили шини Росава, Белшина за деякими типорозмірами 155/70R13, 175/70R13, 205/55R16. В кожному магазині "паровоз" може відрізнятися . Навіть ті, хто спеціалізуються на великих діаметрах не уникає "паровоза". Покупцеві легко обдзвонити два-три місцевих магазину плюс зайти в інтернет, щоб зрозуміти ціни на розмірність в R19 або в R20 розмірах. Розрахунок продавців спрямований на те, що той, хто купив шини на жигулі, розповість своєму кумові і той в свою чергу купить шины на свою Шкоду Октавія. Аналогічно в дорогому сегменті, серед тих хто купили шини на BMW або Toyota куплять шини на робочі авто для фірми.
Тому продажі в +20 грн це добре. Незабаром можна буде побачити продажу шин в мінус 50 грн, або мінус 100грн на штуці. Ті, хто має свій автомагазин знає, що продажі шин приносять суттєві гроші два рази в рік, коли відбувається зміна шин двох сезонів. Інші заробітки за рік відбуваються на інших групах авто-товарів.
Можливо, вже влітку, можна буде зустріти, коли автомагазинчик купує шину за 1000грн, відправляє її безпосередньо на клієнта і продає за 1000 грн, а операційні витрати: банк, телефони бере на себе. У розрахунку на те, що після продажу шин цьому покупцеві, та інші товарні групи принесуть свій дохід.
Адже не секрет, що покупець, який купує в даний час нові шини має фінансову можливість більше, ніж покупець БУ-шини, або той, хто змушений їздити на зимовій шині влітку.
Інші статті
- Шини DYNAMIC найбільший виробник шин для навантажувачів родом з Болгарії#навантажувач #шиныдляпогрузчиков #навантажувачіПовна версія статті