8 причин поміняти шипи на липучку вже цієї зими

Якщо ви взимку їздите переважно по місту і досі віддаєте перевагу шиповану гуму, настала пора взятися за розум. Повірте, ви витрачаєте гроші і мучите міський асфальт даремно. На засніженій дорозі липучка обігрує шипи за всіма статтями.
«Так ваші липучки на морозі дубіють і не гальмують!» – люблять говорити скептики. Вони нічого не розуміють. Є два типи фрикційних шин, що відрізняються один від одного:
- Європейські – створені для м'якого клімату, ідеальні для поїздок в межах міста по хорошому асфальту. Зовні вони дуже нагадують літні і на дорозі ведуть себе схоже. Виїхати на такій гумі в лютому в Магадані – значить майже гарантовано поцілувати перший же стовп, так і в Краснодарі при мінус п'яти на нечищенной дорозі на європейських шинах буде незатишно. Тому мова у нас піде не про них.
- Скандинавські – зовні це зимова гума без шипів. Вона не дубіє на морозі і не втрачає зчеплення з дорогою навіть у сильні холоди. Ось ці-то шини і мають перевагу перед шиповки в зимовому місті.
НІЖ СКАНДИНАВСЬКІ ЛИПУЧКИ КРУТІШЕ ШИПІВ
1. ВІДМІННЕ ЗЧЕПЛЕННЯ З СНІГОВОЮ ДОРОГОЮ
Нешипована гума – м'яка і еластична. Машина як би притискається до землі. Якщо їзду на шипах по твердій поверхні можна порівняти з ходьбою на підборах, то липучка – це м'які тапочки.
2. БІЛЬШ ШВИДКИЙ РОЗГІН НА СНІГУ
До 100 км/год по щільному снігу липучки розганяють машину приблизно на 3 секунди швидше, ніж шипи. Чому? Та тому що нешипована гума відразу знаходить зчеплення з настом, а шипам потрібні частки секунди, щоб дістатися до самого щільного шару дороги.
3. КРАЩА СТІЙКІСТЬ В ПОВОРОТАХ
Різні тести (зокрема, в журналі «Авторевю») показали перевагу липучки перед шипами до 25 відсотків при вході в поворот і виході з нього. Зрозуміло, що все залежить від майстерності водія, але навіть новачку простіше утримуватися у сніговій колії на липучках.
4. КРАЩА КЕРОВАНІСТЬ НА ЗАСНІЖЕНІЙ ДОРОЗІ
В умовах «каші» на шипах краще їхати повільно і обережно. Липучки – справа інша. Ганяти на них теж не треба, але навіть найдешевша нешипована гума втрачає зчеплення з дорогою в снігу глибиною 3 сантиметри на швидкості 24 км/год. До цих показників навіть найкращі шипи дотягують рідко.
5. КРАЩЕ ГАЛЬМУВАННЯ ПРИ НИЗЬКИХ ТЕМПЕРАТУРАХ
Дивно звучить? Ну ось вам тест журналу «За кермом», де російською по білому написано: при температурі нижче мінус 15 градусів липучки гальмують ефективніше. Чому так виходить? Чим жорсткішим і міцнішим наст, тим важче шипам знайти «точку опори». А фрикційні шини, як ми пам'ятаємо, діють за іншим принципом – вони «притискаються» до дороги.
6. ЗНАЧНО МЕНШИЙ ШУМ ПРИ РУСІ
Шипи – це метал, який при зіткненні з дорогою шумить, гуде та виє. Інша справа – м'які липучка, ніжно цілує поверхню асфальту.
7. МЕНШИЙ ЗНОС
Дуже важливий пункт: шипам властиво вилітати, а жорсткої зимової шипованої гуми – стиратися і відколюватися. Особливо не щастить таким колесам в сильний мороз. У липучки справи трохи краще. Завдяки її м'якості і еластичності, ви не зможете просто так взяти і стерти протектор. А оскільки шипів немає, то і втратити їх не страшно. У середньому липучка «живе» довше шипів на один-три сезони. Якщо ви не ганяєте як Шумахер.
8. ВИТРАТА ПАЛИВА НЕ РОСТЕ
Липучка – не шипи, їй не потрібно із зусиллям вгризатися в поверхню дороги, збільшуючи тим самим зустрічний опір. Тому движок працює як зазвичай, а гроші залишаються в гаманці, а не йдуть нафтовим компаніям.
МОЖЕТЕ ВИКИНУТИ СВОЮ ШИПОВАНУ ГУМУ, ЯКЩО:
- ви живете в місті, де дороги поливають різними їдкими розчинами проти ожеледиці;
- вам не доводиться часто їздити по трасі;
- у вас вже є хоча б невеликий досвід водіння;
- зима у вашому регіоні буває – зі снігом та морозами.
Автор: Василь Зуєв
- Шини DYNAMIC найбільший виробник шин для навантажувачів родом з Болгарії#навантажувач #шиныдляпогрузчиков #навантажувачіПовна версія статті
- Hankook Winter i*cept X RW10HankookМеткиSUV (паркетники), зимові шини, модель 2018 року, спрямовані шини нешиповані шини, симетричні шиниПовна версія статті